Nuffnang Ads

Monday, January 3, 2011

Bedak2 Old Skool

Yardley English Lavender

Bedak Talkum Wangi Yardley of London ini teman perolehi dari sebuah kedai runcit lama di Batu 14,Jalan Puchong,Selangor.Menurut tuan punya kedai berbangsa Cina ini,dia telah menyimpan bedak ini sekitar tahun 1980-an lagi.
Penutup bedak ini dibuat dari logam dan berbeza dari bedak keluaran terbaru dibuat dari plastik..bau bedaknya pun dah pudar..masih ada bau tapi bukan bau lavender lagi.
Teman suka membaca ayat di belakang bedak ini:-
'Yardley captured all the romance and love of a bygone era and translated it into the today magic of English Lavender with the intoxicating scent of rain fresh English garden. Made from the purest ,finest talc.

Holiday On Ice....tin besi

Bedak wangi Holiday On Ice satu ketika dahulu disetiap kedai gunting rambut India mesti ada...pada masa itu bekasnya dari tin besi...tetapi sekarang bedak ini masih ada tetapi dalam bekas plastik...bedak yang aku simpan ini dalam tin besi bertujuan untuk mengimbau kenangan zaman kanak2 dlm tahun 1960an semasa bergunting rambut...

d'amor BEDAK TALKUMBedak d'amor ini menurut tokey kedai di Bt.14 Jalan Puchong,Selangor telah berada di kedainya sejak tahun 1970-an lagi dan pada hari ini 03/01/2011 telah bertukar tangan kepada teman.

1 comment: