Nuffnang Ads

Monday, December 12, 2011

Buku keluaraan tahun 1960-an

Buku keluaraan di era tahun 1960-an dengan menggunakan ejaan dan cara penulisan lama sangat tinggi nilanya di simpan sebagai satu koleksi.

Buku LATEHAN BAHASA KEBANGSAAN oleh S.M.ZAINUL ABIDIN,B.A.,(London) di terbitkan oleh Dewan Bahasa dan Pustaka,Kementerian Pelajaran,Persekutuan Tanah Melayu,Kuala Lumpur.1960
terdapat 195 muka surat ,...
di tulis dalam ejaan lama...
Buku cerita HARIMAU di-Lembah Pahit di terbitkan oleh Pustaka Pena Emas.,Oxford University Press dalam tahun 1961...
terdapat 154 muka surat..
cerita yang menakjubkan dengan di tulis dalam ejaan lama...
kebanyakaan huruf e nya ada bertanda di atas....satu koleksi peninggalan sejarah..

5 comments:

  1. eh, saya pernah baca buku ni dulu. sampai habis!

    ReplyDelete
  2. Saya baca buku ini berulang kali dan saya bagi 5 bintang.

    ReplyDelete
  3. buku tu ada lg tak?
    nak jual or fotokopi boleh tak? mak sy yg di kampong dh lama nak cari buku ni... hajat org tua2 kan...

    ReplyDelete
  4. Beuku ni terbaik. Saya baca berulang kerana mula2nya kurang faham. Sekarang saya masih juga mecari biku ni kerana ceritanya menarik dan memberi kenangan kepada saya.

    ReplyDelete
  5. Siapa2 ada buku ini dalam format pdf atau lain2 bolehlah email kat saya hamdan319@gmail.com

    ReplyDelete